Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Θανάσης Παπαθανασίου: Η δυσκολία να είσαι Χριστιανός

«Γιατί να' ναι δύσκολο να είσαι Χριστιανός;  Για μια σειρά λόγων και πάνω απ΄όλα επειδή είναι βαρύ ρήμα το «είμαι». 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

"Ευαγγελίζου γη χαράν μεγάλην " Εγκύκλιος Μητ. Κονίτσης κ. Ανδρέου για την διπλή εορτή της 25ης Μαρτίου

"Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην"

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
Ἀριθ. Πρωτ.: 350
Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 25ῃ Μαρτίου 2019
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 217η
ΘΕΜΑ: «Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην...”.
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,

-Α-
Μεγάλη ἡ σημερινή, διπλῆ γιορτή. “Γιορτάζει ἡ Παναγιά, γιορτάζει κι’ ἡ Πατρίδα”. Ὁ Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου καὶ ἡ Ἔναρξη τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821 εἶναι δυὸ γιορτές, ἄρρηκτα συνδεδεμένες στὴν Ἱστορία καὶ στὴν συνείδηση τοῦ Ἐλληνικοῦ Ἔθνους. Γιατὶ ὁ Ἑλληνισμός, σὰν συνέχεια τῆς βυζαντινῆς αὐτοκρατορίας, ἦταν πάντοτε ἑνωμένος σφικτὰ μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Πίστη. Μαζὶ συμπορεύτηκαν στὰ 400 καὶ 500 χρόνια τῆς τουρκικῆς τυραννίας. Καὶ ὅλοι, ὅσοι βαθειὰ μελετοῦν τὴν Ἱστορία, παραδέχονται ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὑπῆρξε ἡ τροφὸς καὶ ἡ φρουρὸς τοῦ Ἔθνους, σὲ κείνους τοὺς δίσεκτους καιρούς.

-Β- 
Ἔτσι, δὲν εἶναι καθόλου παράξενο, ὅτι ἀνήμερα τῆς γιορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου, κηρύχθηκε ἡ Ἐπανάσταση κατὰ τῶν Τούρκων, καὶ μάλιστα στὴν Ἁγία Λαύρα, στὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας. Κι’ ἦταν πέρα γιὰ πέρα ἀληθινὸς ὁ λόγος τοῦ Γέρου τοῦ Μοριᾶ, τοῦ Θεοδώρου Κολοκοτρώνη, ὅταν - μετὰ τὴν ἀπελευθέρωση – μιλῶντας στοὺς μαθητές, στὴν Πνύκα, εἶπε ὅτι, “ὅταν πιάσαμε τὰ ἄρματα, εἴπαμε πρῶτα ὑπὲρ Πίστεως κι’ ὕστερα ὑπὲρ Πατρίδος”. Ὁ ἴδιος δὲ ὁ Κολοκοτρώνης ἔδωσε τὸ στίγμα τῆς πίστεως τῶν Ἑλλήνων, στὴν ἀρχὴ τῆς Ἐπαναστάσεως. Μπροστὰ στὴν εἰκόνα τῆς Παναγίας, στὸ Χρυσοβίτσι τῆς Ἀρκαδίας, γονατιστὸς καὶ μὲ δάκρυα στὰ μάτια, παρακάλεσε καὶ εἶπε : “Παναγία μου, βοήθησε καὶ τούτη τὴ φορὰ τοὺς Ἕλληνες νὰ ψυχωθοῦνε”. Κι’ ὕστερα, μὲ γαληνεμένη τὴν ψυχή του, εἶπε τὸν περίφημο αὐτὸ λόγο : “Ὁ Θεὸς ἔβαλε τὴν ὑπογραφή Του γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς Ἑλλάδος καὶ δὲν τὴν παίρνει πίσω”!

-Γ-
Μ’ αὐτὴ τὴν πίστη στὸν Θεὸ καὶ κάτω ἀπὸ τὴν σκέπη τῆς Θεοτόκου, ξεκίνησαν οἱ Ἕλληνες τὸν τιτάνιο ἀγῶνα τῆς παλιγγενεσίας. Καὶ παρὰ τὶς πολλὲς καὶ ποικίλες ἀντιξοότητες, κατάφεραν νὰ ἐλευθερώσουν ἕνα μικρὸ τμῆμα τῆς Ἑλλάδος καὶ νὰ φτιάξουν τὸ πρῶτο Ἑλληνικὸ κράτος, νικῶντας τὴν πανίσχυρη Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία. Αὐτὴ τὴν μικρὴ Ἑλλάδα, ἕναν αἰῶνα ἀργότερα πέτυχαν νὰ τὴν ὑπερδιπλασιάσουν, πάντοτε μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν εὐλογία τῆς Παναγίας.

-Δ-
Ὅμως, τώρα φυσᾶνε ἄνεμοι ἀθεΐας καὶ ἀπιστίας στὴν εὐλογημένη Πατρίδα μας. Ἐπίμονες φωνὲς καὶ προσπάθειες, ἐπιδιώκουν νὰ σπρώξουν στὸ περιθώριο τῆς ἐθνικῆς ζωῆς τὴν Ἐκκλησία. Μιλᾶνε κάποιοι γιὰ “οὐδετερόθρησκο κράτος”. Καὶ θέλουν νὰ ἀπαλείψουν ἀπὸ τὸ Σύνταγμα τὴν ἐπίκληση τοῦ ὀνόματος τῆς Ἁγίας Τριάδος, πέρα ἀπὸ τοὺς ὅσους ἀντιχριστιανικοὺς νόμους ἔχουν ψηφισθῆ. Ἡ Ἑλλάδα “οὐδετερόθρησκο κράτος” ; Ἡ Ἑλλάδα, ποὺ μὲ τὴν δύναμη τῆς Ὀρθοδοξίας ἐλευθερώθηκε, νὰ γίνῃ τώρα “οὐδετερόθρησκο κράτος” ; Ποιοὶ εἶστε ἐσεῖς, οἱ ἀσήμαντοι ἄνθρωποι ποὺ κάνετε τέτοιες εἰσηγήσεις σ’ ἕνα λαό, ποὺ εἶναι ζυμωμένος μὲ τὴν θρησκεία του ; Ποιοὶ εἶστε ἐσεῖς, ποὺ μιλᾶτε τάχα ἐν ὀνόματι τῆς ἐξουσίας καὶ θέλετε νὰ μεταθέσετε “ὅρια ἅ ἔθεντο οἱ πατέρες μας”. Ποιοὶ εἶστε σεῖς, ποὺ θέλετε νὰ κάνετε ἄθρησκη τὴν Ἑλλάδα, τὴν Χώρα τῶν Ἁγίων καὶ τῶν Ἡρώων ;

-Ε-
Ἀκοῦστε το, λοιπόν, καὶ βάλτε το καλὰ στὸ μυαλό σας. Εἶστε πρόσκαιροι ἄρχοντες, ἐνῷ ὁ Χριστὸς εἶναι αἰώνιος καὶ μένει εἰς αἰῶνας αἰώνων. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἀνίκητη. Ἡ πίστη εἶναι ριζωμένη βαθειὰ στὶς καρδιές. Ὅ,τι καὶ ἄν κάνετε, τίποτε δὲν θὰ πετύχετε, παρὰ μόνο νὰ ντροπιαστῆτε καὶ νὰ γίνετε καταγέλαστοι.

Γι’ αὐτό, ἀδελφοί μου, ψηλὰ οἱ καρδιές. Τὰ σύννεφα τῆς κακίας γρήγορα θὰ διαλυθοῦν. Καὶ θὰ λάμψῃ λαμπρότερος ὁ Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης, ὁ Χριστός. Θαρσεῖτε. Ἀνδρίζεσθε. Κραταιοῦσθε. Χρόνια πολλὰ σὲ ὅλους, ἅγια, εὐλογημένα. “Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην”.

Διάπυρος πρὸς Χριστὸν εὐχέτης












Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Αναδημοσίευση από:
http://youthimdpk.blogspot.com/2019/03/blog-post_23.html
Πηγή: https://www.impantokratoros.gr/7AA5FCA9.el.aspx

Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟ ΠΑΣΤΟ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ;


Ο παστός μπακαλιάρος (υγράλατος) εισηχθεί στην πατρίδα μας κατά τον 15ο αιώνα από παράκτιες χώρες της δυτικής Ευρώπης (Πορτογαλλία, Ισλανδία κ.λ.π.), την εποχή της τουρκοκρατίας.
Η μέθοδος παστώματος ήταν μία καλή λύση αποθήκευσης του ψαριού καθ' όλο το έτος εφόσον εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ψυγεία.
Το αλάτισμα του μπακαλιάρου γίνεται αμέσως μετά την αλίευση του και εφόσον πρώτα τεμαχιστεί σε φιλέτα με ή χωρίς κόκαλα.
Μπορούμε να βρούμε στους καταψύκτες των καταστημάτων τροφίμων και μπακαλιάρο ξαρμυρισμένο.
Σύμφωνα με την νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής (πριν το Άγιο Πάσχα) η Ορθόδοξη Εκκλησία επιτρέπει την κατάλυση ιχθύος την ημέρα εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου η οποία συμπίπτει με την εθνική μας εορτή της 25ης Μαρτίου.
Μία δεύτερη ημέρα κατάλυσης ιχθύος είναι αυτή της Κυριακής των Βαΐων.
Οι κάτοικοι των νησιών και των παραλιακών πόλεων έτρωγαν αυτή την ημέρα φρέσκα ψάρια εν αντιθέσει μα τους κατοίκους που ζούσαν  σε περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και δεν μπορούσαν να προμηθευτούν φρέσκο ψάρι για την εορτή της 25ης Μαρτίου.
Έλυσαν αυτό το πρόβλημα του εθίμου με την αγορά παστού μπακαλιάρου.
Ήταν ένα ψάρι φθηνό, θρεπτικό και όλοι μπορούσαν να το προμηθευτούν από τα παντοπωλεία των πόλεων και των χωριών όπου κατοικούσαν.
Ο παστός μπακαλιάρος δεν επιτρέπεται να καταναλώνεται πολύ συχνά από άτομα με προβλήματα υψηλής πίεσης και γενικότερα με προβλήματα στο κυκλοφορικό.
Ο μπακαλιάρος και η γλώσσα είναι ψάρια με τα λιγότερα βλαβερά για τον οργανισμό μας λιπαρά. Είναι όμως πλούσια σε λιπαρά οξέα Ω3, τα οποία προστατεύουν την καρδιά και το κυκλοφορικό του οργανισμού μας.
Περιέχουν πρωτεΐνες, η οποίες ενισχύουν την  μυική μάζα του σώματος.
Στην σημερινή εποχή ο καταναλωτής μπορεί να βρει στην αγορά φρέσκα ψάρια για το τραπέζι του.
Πιο υγιεινά είναι τα ψάρια που αλιεύονται στην ανοιχτή θάλασσα εν συγκρίσει με τα ψάρια της ιχθυοκαλλιέργειας.
Vasileios

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ - ΕΞΙ ΜΙΚΡΑ ΕΔΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ

Ἡ πεῖρα του, ὁ ἀνθρωπισμός του, οἱ μειλίχιοι τρόποι του, οἱ γνώσεις τίς ὁποῖες ἀπέκτησε, τά ἀλτρουιστικά του αἰσθήματα, ἡ μεγάλη του καρδιά, ἡ ἀνιδιοτέλεια του, τό θάρρος του, ἡ ἀνδρεία του, ἡ ἁπλότητα του καί ἡ φιλοπατρία του συνθέτουν τήν μεγάλη φυσιογνωμία τοῦ ἀγωνιστή μέ τίς σπάνιες στρατιωτικές, κοινωνικές, πολιτικές , πνευματικές καί ἀνθρωπιστικές ἀρετές.

Ὁ Κολοκοτρώνης φανερώνεται ἥρωας μέ πίστη, στρατηγός τέλειος, μέ πολιτικότητα καί εὐγενή ἀνθρωπιστικά καί πνευματικά ἰδεώδη κι' αἰσθήματα.

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΣΠΙΤΙ

Μία ἡμέρα ὁ Κολοκοτρώνης, ευθυμολογώντας ὡς συνήθως, ρώτησε τόν γιό του τόν Κολλίνο:

"Ποιό εἶναι τό Ἐθνικό σπίτι τῆς Ἑλλάδος;"

Δέν ἤξερε τί νά τοῦ ἀπαντήσει ὁ νεαρός,  ἀλλά βιάστηκε νά εἰπεῖ, μέ ὅλη του τήν ἀφέλεια: 

" Τό παλάτι τοῦ Βασιλιᾶ!" 

"Ὄχι παιδάκι μου, δέν εἶναι αὐτό " ἀπάντησε ὁ Γέρος τοῦ Μωριᾶ. " Τό Ἐθνικό μας σπίτι εἶναι τό Πανεπιστήμιο!"

ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

Κάποτε ποῦ μπῆκε ἡ συνοδεία τοῦ κυβερνήτη στόν Άϊ-Γιώργη, ὁ Καποδίστριας εἶπε στόν Κολοκοτρώνη: «Ποῦ θά γίνει ἀπόψε τό κατάλυμα μας;» «Στοῦ δεσπότη», τοῦ ἀπάντησε ὁ Γέρος. «τότε νά φροντίσω νά πληρωθοῦν ὅλα τά ἔξοδα». «Ποιός λογαριάζει τέτοια ἔξοδα, ὑπερεξοχότατε», εἶπε ὁ Γέρος, κι' ὁ κυβερνήτης συνέχισε: «Διαφορετικά, ἅμα φύγουμε αὔριο ἀπό τό χωριό, θά ρίξουν ἔρανο στούς φτωχούς χωριάτες γιά τά ἔξοδα ποῦ κάνανε στήν ὑποδοχή τοῦ κυβερνήτη καί, τό χειρότερο, θά μαζέψουν διπλάσια», εἶπε ὁ κυβερνήτης αὐστηρά. «Κράτα τήν οὐρά τοῦ ποντικοῦ μή στάξει στό πιθάρι» εἶπε ὁ Κολοκοτρώνης. «Καί τί ἔχει νά κάνει ὁ μῦθος σου μέ τά ἔξοδα τοῦ δεσπότη;» εἶπε ὁ κυβερνήτης. « Ἔχει καί παραέχει. Πληρώσει, δέν πληρώσει, ἡ ὑπερεξοχότητά σου, θά συνάξει ὁ δεσπότης τά γρόσια του. Ὅσο γιά τά δικά μας ἔξοδα, εἶναι λάδι ποῦ ἔσταξε ἀπό τήν οὐρά τοῦ ποντικοῦ». Παρά ταῦτα ὁ κυβερνήτης πλήρωσε στό δεσπότη τά ἔξοδα τῆς συνοδείας.

ΖΗΤΟΓΡΑΥΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΥΝΗΜΑΤΑ

Στίς περιοδεῖες του Καποδίστρια ἀκολουθοῦσε καί ὁ Κολοκοτρώνης κι' ὁ ταχυδρόμος του, ὁ περίφημος Καρδαμάς, ποῦ φοροῦσε τήν χρυσοκεντημένη φορεσιά του καί καβαλίκευε ἕνα μαῦρο καμαρωτό ἄλογο. Μία φορά ποῦ μπῆκαν ὅλοι μαζί, ὁ Κυβερνήτης, ὁ Κολοκοτρώνης , ὁ Καρδαμάς καί ἄλλοι, στόν Αϊ- Γιώργη Κορινθίας, ὁ κόσμος νόμιζε τόν Κάρδαμα γιά Κυβερνήτη κι' οἱ χωριάτες τόν χαιρετοῦσαν, τόν προσκυνοῦσαν καί τόν ζητωκραύγαζαν. Ὁ Κολοκοτρώνης τό εἶδε αὐτό καί εἶπε στόν κυβερνήτη: «Δέν πάει καλά τό πρᾶγμα, ὑπερεξοχότατε. Πρέπει ὁ λαός νά γνωρίζει τόν κυβερνήτη του». Κι' ὁ Κυβερνήτης τοῦ εἶπε: «Τί πρέπει νά κάνω;» «Πρέπει νά βάλεις κι' ἡ υπερεξοχότητά σας τά καλά σας», τοῦ ἀπάντησε ὁ Γέρος κι' ὁ Κυβερνήτης ὑποχώρησε στή γνώμη τοῦ Κολοκοτρώνη κι' ἔβαλε τήν ἐπίσημη στολή του.

ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Εἶναι χαρακτηριστικός ὁ τρόπος ποῦ ἔκοψε τό κάπνισμα ὁ Κολοκοτρώνης.

Ὅταν κάποτε ξέμεινε ἀπό καπνό, ἔξυσε τό τσιμπούκι του γιά νά καπνίσει ὅσα ὑπολείμματα εἶχαν μείνει, ἀλλά ἀηδίασε ἀπό τήν πίκρα. «Ὁρίστε ἄνθρωπος ποῦ θέλει νά ἐλευθερώσει τόν τόπο του καί δέν μπορεῖ ὁ ἴδιος νά ἐλευθερωθεῖ ἀπό τό πάθος του. Θεέ μου συγχώρα μέ», εἶπε καί πέταξε τό τσιμπούκι.

Ἄν καί ἔκοψε τό κάπνισμα, τοῦ ἄρεσε νά ρουφάει μέ τήν μύτη, τήν μυρωδιά τοῦ καπνοῦ ἀπό μία ταμπακιέρα ποῦ τοῦ εἶχε χαρίσει ὁ Καποδίστριας.

ΤΟ ΣΩΒΡΑΚΟ

Ὁ Κολοκοτρώνης γράφει στόν Αλεξανδρόπουλο: «Νά προσπαθήσεις νά 'βρεις μερικό πανί καί νά μοῦ κάνουν ἕνα σώβρακο, τό ὁποῖο νά γίνει λίγο μακρύ καί τά καλαμοπόδαρα νά γίνουν ἕως κάτω καί, μέ κάθε τρόπο, νά μοῦ τό στείλεις, διότι δέν ἔχω διόλου καί τό περιμένω ἄφευκτα». Ἕνα σώβρακο εἶχαν ὅλο- ὅλο οἱ πολεμιστές καί τό ‘βγαζαν καί τό ‘'πλεναν κρυφά ἤ τό ‘'πλεναν καμιά μεγάλη γιορτή, ποῦ πήγαιναν στό σπίτι τους ν’ ἀλλάξουν. Ἀλλά ποιός εἶχε νοῦ γιά πλύσιμο καί καθαριότητα μέσα στό καμίνι τοῦ πολέμου; Ἔτσι μᾶς χάρισαν τήν λευτεριά οἱ προγονοί μας.

Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΣΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ

Λέγεται ὅτι ὁ Κολοκοτρώνης δέχτηκε το φονιᾶ του ἀδελφοῦ του Γιάννη καί τόν συγχώρησε!

Δέν τόν βοήθησε σέ κάτι ποῦ τοῦ ζήτησε, ἀλλά τοῦ ἔκανε τό τραπέζι!

Στό ἴδιο τραπέζι ἔκατσε καί ἡ μάνα του, ἡ Ζαμπία. Μόλις ἀναγνώρισε τό κεντημένο πουκάμισο τοῦ γιοῦ της ποῦ τό φοροῦσε ὁ δολοφόνος, ξέσπασε σέ κλάματα. Τά ἔβαλε μέ τόν στρατηγό: "Πῶς βάζεις στό τραπέζι μας, τόν φονιᾶ τοῦ ἀδελφοῦ σου;"

"Σώπα μανά! Ἐγώ τόν συγχώρεσα καί αὐτό τό τραπέζι εἶναι τό καλύτερο μνημόσυνο γιά τόν μακαρίτη τόν ἀδελφό μου" Καί ξέσπασε καί ΄κεῖνος σέ κλάματα.

 ---------------------------------------------------
Πηγή κειμένων: http://www.kourpos.com/2014/03/blog-post_15.html

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

ΝΗΣΤΕΙΟΔΡΟΜΙΟ 2019



Οι ομάδες που θα πρέπει να λαμβάνουν οδηγίες από τον θεράποντα ιατρό τους και τον διατροφολόγο κατά την περίοδο της νηστείας:
Οι έγκυες και οι θηλάζουσες γυναίκες, οι ηλικιωμένοι, τα άτομα που πάσχουν από έλλειψη σιδήρου, τα άτομα με ασθένειες μεταβολισμού, τα παιδιά, οι έφηβοι και γενικότερα άτομα με παθολογικές ασθένειες. 
Δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο λεπτομέρειες για σωστή διατροφή κατά τις ημέρες νηστείας.
https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/systaseis-diatrofis/1499-megali-sarakosti-kai-diatrofi
Δείτε εδώ γιατί και πως νηστεύουμε
https://agiameteora.net/index.php/paterika/498-giati-nisteyoume-tin-megali-tessarakosti.html

Ακολουθούμε την νηστεία σύμφωνα με τις οδηγίες και την ευλογία του πνευματικού μας, ενημερώνοντας τον αν έχουμε κάποιο πρόβλημα υγείας.
  
Vasileios

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Συνολικές προβολές σελίδας